pcr1

كتاب راهنماي كاربردي PCR و طراحي پرايمر در آزمايشگاه

چكيده :

PCR : یا واکنش زنجیره ای پلیمراز (Polymerase Chain Reaction)، تکنیکی است که با استفاده از آن می توان در مدت زمان کوتاهی قطعه خاصی از مولکول DNA را در شرایط آزمایشگاهی میلیون ها بار تکثیر نمود. این قطعه DNA ممکن است یک ژن، بخشی از یک کروموزوم یا بخش هایی از ژنوم یک موجود باشد. البته در تکثیر DNA با روش PCR محدودیت هایی نیز وجود دارد که مهمترین آنها اندازه قطعات قابل تکثیر می باشد به طوری که حداکثر اندازه قطعه هایی که با روش PCR معمولی تکثیر می گردد، 5 هزار نوکلئوتید (kb 5) و در روش های بهینه شده تا 20 هزار نوکلئوتید (kb 20) می باشد.

با این تعریف، PCR همانند یک دستگاه فتوکپی عمل می کند که بوسیله آن می توان صفحاتی از کتاب ژنوم هر موجود را به تعداد دلخواه و مشابه نسخه اصلی (البته در مواردی همراه با خطاهای جزئی) تکثیر نمود.

توضيحات :

در اين كتاب شما با اصول PCR ومراحل آن از استخراج DNA تا تشكيل باند بر روي ژل الكتروفورز بصورت گام به گام و عملي آشنا خواهيد شد . همچنين در مورد روش هاي نوين تر Real time PCR و كاربردهاي آن مطالب زيادي خواهيد آموخت و اصول طراحي پرايمر بصورت كاملا تصويري در كتاب آورده شده است. اين كتاب آموزنده را از دست ندهيد!

تعداد صفحات :54

قيمت : 25000 تومان

زبان : فارسي

فرمت فايل :PDF

نمونه تصاوير:

pcr2 pcr3pcr4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *