هلیکوباکتر سینادی

ویژگی های باکتریولوژی و بالینی عفونت هلیکوباکتر سینادی

چکیده مقاله :

دسته هلیکوباکتر یک باکتری مارپیچی گرم منفی است که به خانواده هلیکوباکتریاسه از ردیف کمپیو باکتریال ها در دسته اپسیلونپروتئوباکتری ها تعلق دارد.

تقریبا تمام اعضای دسته هلیکوباکتر میله های مخروطی یا مارپیچی منحنی دارند که 0.2- 1.2 x1.5- 10 میکرومتر می باشد. سلول های مارپیچی ممکن است بسته به گونه ها وشرایط و قدمت کشت سفت یا شل یا  پیچ خورده باشند. سلول ها در کشت های قدیمی یا آنهایی که در معرض هوا قرار دارند کروی می شوند. فیبرهای پری پلاسمیک ممکن است روی سطح سلول در گونه های خاص دیده شود

هلیکوباکتر سینادی  برای اولین بار از کشت های راست روده ای از مردان همجنس باز در سال 1984 جدا شد. از دهه 1980 تا دهه 1990 میکرو ارگانیسم ها  اساسا از نمونه هایی از مردان همجنس باز یا مریض هایی که سیستم ایمنی آنها تضعیف شده بود جدا شد. با این حال در طول دو دهه اخیر هلیکوباکتر سینادی  از افردی که سیستم ایمنی شان خوب عمل می کرد یا در خطر بود از سراسر جهان نمونه برداری شد. در ژاپن جداسازی این میکرو ارگانیسم برای اولین بار در سال 2003 گزارش شد. از آن به بعد بسیاری ازموارد در بیمارستان های سراسر کشور گزارش شد. علی رغم بسیاری از گزارش ها ویژگی های سبب شناسی و بیماری زایی هلیکوباکتر سینادی  هنوز هم گمراه کننده است.

دریافت اصل مقاله از لینک زیر:

download

ترجمه مقاله:

نمونه تصاویر:

cinadei1cinadei2 

 

 

 

 

  

توضیحات:

تعداد صفحات:27 صفحه ترجمه فارسی + 35 صفحه پاورئوینت فارسی جهت ارائه سمینار

فرمت: ورد قابل ویرایش + پاورپوینت قابل ویرایش

قیمت: 10000 تومان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *